نحوه کدنویسی و اجرای برنامه در زبان Go

نحوه کدنویسی و اجرا کردن برنامه در زبان Go

 

نوشتن برنامه بصورت عملی

همانطور که در جلسه قبلی ذکر شد، در این قسمت می خواهیم بصورت عملی یک برنامه بنویسیم تا درک بهتری از برنامه نوشتن داشته باشیم. برای درک بهتر این قسمت لطفا حتما ویدیو آموزشی را با دقت نگاه کنید تا با مثال های مختلف آشنایی پیدا کنید.

 

برای نوشتن برنامه ابتدا بایستی وارد مسیر GOPATH شویم.

(ورود به مسیر GOPATH در جلسات قبلی آموزش داده شد. برای یادآوری روی این لینک کلیک کنید)

 

برای دیدن مقدار متغیر محیطی GOPATH در سیستم عامل های یونیکس بیس میتوانید از کامند echo $GOPATH می توانید استفاده کنید.

نحوه کدنویسی و اجرای برنامه در زبان Go

 

اکنون برای کد نوشتن:

داخل دایرکتوری src شوید و دایرکتوری به نام پروژه خودتون ایجاد کنید، در دایرکتوری پروژه خودتون فایلی به نام main.go بسازید و در خط اول package main را تعریف کنید، در خط بعد پکیچ fmt را import کنید و در خط بعد فانکشن main را تعریف کنید و درون آن fmt.Println(“hello world”) را بنویسید و بعد از آن کد هارا ذخیره کنید. سپس با کامند go run main.go کد خودتون رو کامپایل و اجرا کنید. با دستور go install در دایرکتوری جاری، فایل شما کامپایل می شود و فایل اجرایی که باینری می باشد داخل پوشه bin شما با نام پروژه شما ذخیره می شود، شما با وارد شدن به مسیر bin می توانید برنامه را با صدا زدن آدرس کل فایل در کامند پرامت خود برنامه را اجرا کنید.

نکته: دستور go run main.go بیشتر برای چک کردن کدها که شامل خطایابی و باگ یابی هست استفاده میشود

در ویدیو مراحل همراه با ذکر مثال توضیح داده شده است. سعی کنید ویدیو را قسمت به قسمت Pause و Play کنید و شما نیز مرحله به مرحله مانند آنچه که در ویدیو مشاهده می فرمایید کدها و یا عباراتی که معرفی شده است وارد نمایید و امتحان کنید. در هر قسمت اگر سوالی پیش آمد لطفا بپرسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *